שתף את הפוסט

כבוד הרב,
איך עושים תשובה על הפלות?

הסברה נרחבת קיימת עבור אישה ששוקלת לעשות הפלה, במטרה למנוע ממנה את הצעד הגורלי והבלתי הפיך. אבל מה תעשה אישה שכבר עשתה הפלה? האם יש לה יכולת לעשות תשובה על כך? הרב יצחק בצרי משיב

בשנים האחרונות זה כבר הפך לתופעה נרחבת בחברה הישראלית. לא משהו שעושים בהיחבא, לא משהו שבהכרח מתביישים בו, כמעט נורמה. הנוסחא נראית פשוטה מתמיד: נקלעת להריון לא רצוי? פשוט תעשי הפלה. זכות האישה על גופה. את כבר בחודש מתקדם, שעה שהעובר הוא כבר ממש תינוק לכל דבר? לא נורא, גם את זה יש שיטות לעקוף, ודרכים לעבוד על המערכת, כדי להגיע להפלה הנכספת.

הרב זמיר כהן – כיצד עושים תשובה על הפלה?

ככל הנראה, המחשבה שעומדת מאחורי העניין היא, שהפלה הוא פתרון סופי לבעיה זמנית. אבל באמת, ברוב המקרים זה אף פעם לא נגמר שם, והפלה הופכת להיות פתרון זמני, שיוצרת בעיה קשה הרבה יותר: נשים רבות מדווחות על חרטה שמכרסמת בהן שנים ארוכות לאחר מכן, עד כדי ייסורים של ממש ותחושות אשמה כבדות שלא נותנות להן מנוחה. כל תינוק קטן מזכיר להן את מה שיכל להיות מנת חלקן – והן בחרו לוותר עליו. במקרים מסוימים, רבות מהן נכנסות לדיכאון עמוק, קושי להירדם בלילה ואפילו כעס עצמי שהן לא מצליחות להרפות ממנו.

אז מה באמת אמורה לעשות אישה שכבר עשתה הפלה, ותחושות קשות מאוד של חרטה סוגרות עליה? איך עושים תשובה על עניין של הפלות? האם אפשר בכלל לעשות? בדיוק לשם כך פנינו אל הרב יצחק בצרי, בנו של המקובל הקדוש הרב דוד בצרי שליט"א, שהוא נינו של הרב יהודה פתיה זצ"ל וצאצא של הבן איש חי זצ"ל, כדי לקבל תשובה שתוכל להניח את דעתן של כל אלה שכל כך זקוקות לה.

כבוד הרב, ראשית, עד כמה חמור עוון ההפלות?

 

"דבר ראשון שחשוב לדעת בקשר להפלות הוא, שכתוב על כך במסכת סנהדרין, שאדם שרצח – נחשב לו כאילו הרג שישה מיליארד איש. וזאת למה? כי זה נלמד מהאדם הראשון, שנברא יחידי בעולם, לומר לך שכל הצאצאים שיצאו מהאדם הראשון – יכלו לצאת גם מאותו אדם שנרצח. לכן התשובה על כך היא לא פשוטה, ומורכבת מכמה מעשים:

תשובת המשקל – "הדבר הראשון, הוא שהאישה שהפילה, צריכה לעשות 'תשובת המשקל', שזה ביהדות מעין מידה כנגד מידה. הכוונה היא, שעליה להביא כמה שיותר ילדים לעולם, בלי לעשות מניעות לעולם. זה נכון שזה ניסיון קשה מאוד, להמשיך ולהביא ילדים בכל מחיר, אבל בדיוק בשל כך, כתוב בספר הקבלה 'כרם שלמה' של המקובל הרב סלמן אליהו, שהמצווה הכי גדולה היא הבאת ילדים לעולם. מי שדואג בגלל הפרנסה, צריך לדעת שכל ילד שנולד – מביא איתו את השפע, הברכה והפרנסה שלו.

"רואים את זה הרבה, למשל בציבור החרדי, שלמרות שהם מביאים הרבה ילדים, ורבים מהם מקפידים על לא למנוע הבאת ילדים – בסופו של דבר, הם אמנם חיים בצמצום אבל מצליחים לחיות בכבוד לא פחות מאשר בציבורים אחרים. הסיבה שהם חיים בכל זאת בצמצום ניכר יותר, היא שיחד עם זאת, הם מבינים את הערך שבלימוד תורה ואת ערך החיים, ולכן מעדיפים להשקיע את חייהם בכך ולא בהשקעה בקריירה או בדאגות פרנסה.

לשכנע גם אחרות – "מלבד זאת, אישה שהפילה צריכה לא רק להימנע מלעשות מניעות בהבאת ילדים, כי אם גם לשכנע אחרות לא להפיל ולא למנוע הריונות. אם ננסה להבין לעומק את התועלת שבכך עבור עם ישראל – נוכל להתחזק מאוד. אם נעשה חשבון פשוט , מעין השוואה בין שתי נשים: אחת שמביאה בדור אחד שני ילדים, למול אחרת, שמביאה עשרה ילדים, נגלה דבר מדהים:

"אישה שמביאה שני ילדים – בדור שני יהיו לה ארבעה ילדים, בדור שלישי יהיו לה שמונה ילדים, בדור רביעי יהיו לה כבר שישה-עשר ילדים, ובדור חמישי יהיו לה 32 ילדים, ובדור שישי יהיו לה 64 ילדים.

"אולם אישה שהביאה עשרה ילדים – בדור שני יהיו לה מאה ילדים, בדור שלישי יהיו לה אלף ילדים, בדור רביעי יהיו לה 10,000 ילדים, ובדור חמישי יהיו לה כבר 100,000. מה שאומר שבדור שישי – היא תגיע כבר למיליון (!) צאצאים.

"כך שבעצם, ההבדל בינה לבין זו שהביאה רק שני ילדים, הוא לא של שמונה ילדים, כי אם של 999,936 ילדים. מדובר בנוסף, גם בחינוך אחר, של להרבות את עם ישראל, וזה דבר שדווקא בדורנו צריכים להסביר אותו רבות בשל החשיבות שלו.

"מלבד זאת, צריכים לדעת, שבכל מקום שיש מניעות – דווקא כשבאים לעשות הפלה – מדובר בנשמה גבוהה שצריכה לרדת לעולם, ולכן זה לא סתם ויש כל כך הרבה מניעות.

תיקון האר"י – "בנוסף, ישנו תיקון שהאר"י הקדוש כתב במיוחד, עבור נשים שעשו הפלה, והוא נקרא 'תיקון להפלות ועוונות'. מדובר בתיקון שאבי, המקובל הצדיק הרב דוד בצרי עורך פעמיים בשנה: פעם אחת בי"ז בתמוז, ופעם אחת בי"ג באלול. מי שעושה את התיקון – צריך לקבל על עצמו באותו יום צום, ואישה כזו שעשתה הפלה וצריכה לעבור את התיקון – צריכה לעשות אותו פעם אחת וזהו.

 

כבוד הרב, אבל האם באמת אפשר לעשות תיקון לקלקול שכזה? נשים רבות חשות כל כך הרבה חרטה וצער, עד שהן מסרבות להאמין שהקב"ה באמת יכול לסלוח להן

 

"צריך לדעת, שהקב"ה הוא אב הרחמן, ואפילו אדם שרצח, גנב או גזל – כתוב במפורש שהקב"ה 'לא חפץ במות הרשע כי אם בשובו מדרכו וחיה', הוא בעצמו המציא את דרך התשובה. הוא חיפש כיצד לעזור לנבראיו לשוב מדרכיהם הרעות, ולמרות שמדרך הטבע לא היה אמור להיות מושג כזה של תשובה. הקב"ה המציא אותו מתחת לכסא הכבוד, כדי שכל יהודי, לא משנה מה הוא עשה – יוכל לשוב בתשובה. יש אפילו סיפור בגמרא על גוי שרצח, ושב בתשובה ואפילו התגייר, והתשובה שלו נתקבלה עד כדי כך, שזכה שיצא ממנו רבי מאיר בעל הנס. חשוב לציין, שכל זה תקף, רק בתנאי שאדם לא יאמר שיעשה את העבירה ואז ישוב בתשובה, כי כתוב מפורשות ש'האומר אחטא ואשוב – אין מספיקין בידו לעשות תשובה'".

 

ומה על מי שהיה שותף להפלה? הגבר שתמך בה, הרופאים וכל מי שהיה מסביב? האם גם הוא צריך לעשות תשובה?

 

"ודאי. כל מי שהיה שותף למעשה, כמו הבעל והרופא – כולם צריכים לעשות את תיקון האר"י הקדוש, כמו שהאישה עושה, ולשוב בתשובה. בנוסף, גם עליהם מוטלת החובה לעורר אנשים להביא כמה שיותר ילדים, והם בעצמם צריכים להביא כמה שיותר ילדים לעולם, ולא לעשות שוב מניעה".

הרב זמיר כהן – עשיתי שתי הפלות. האם יש לכך תיקון?

מעוניינים להצטרף ולסייע לנו?

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון:
טל' 073-2221333 | נייד 052-9551591 | מייל
 kalina@htv.co.il  

 

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

עוד סיפורים

...Wait, before you proceed to the payment

Also donate for

And win a life-saving mitzvah!
And also you will be blessed with a special prayer at the tomb of Mordechai and Esther during the Taanit Esther

Would you also like to observe the "Machatzit HaShekel" mitzvah At 29₪ per person?

רגע לפני שממשיכים לתשלום..

חותמים עם הרב זמיר כהן על שותפות בהידברות, זיכוי הרבים הגדול בעולם, וכל הזכויות שלכם!

האם תרצה לחתום גם
על שטר שותפות?

רגע לפני שממשיכים לתשלום..

חותמים עם הרב זמיר כהן על שותפות בהידברות, זיכוי הרבים הגדול בעולם, וכל הזכויות שלכם!

האם תרצה לחתום גם
על שטר שותפות?

רגע לפני שממשיכים לתשלום..

סגולה מיוחדת
לשפע ולפרנסה
לקנות סכין
לשנה החדשה

סגולה מיוחדת
לשפע ולפרנסה לקנות סכין
לשנה החדשה

הידברות מגישה לכם, סכין בציפוי כסף טהור שעליה חרוטים בכתב יד קדשו של זקן המקובלים הרב יצחק כדורי זצוק"ל שמות הקודש המיוחדים לשפע פרנסה לכל השנה

האם תרצה לרכוש גם את סכין הישועות?

הפרטים התקבלו בהצלחה!

הפרטים התקבלו
בהצלחה!

כעת יש לכם הזדמנות לקבל את התליון המבורך בעלות של 555 ש"ח בלבד!

התליון מיוצר בעבודת יד על פי תפילת 'שבעת האורות' של רבי שמעון בר יוחאי ועל פי סידור הרש”ש ומסוגל לעזור בשפע, שמירה והצלחה

האם אתה מעוניין בתליון שבעת האורות?

רשימת נקודות חלוקה
לזכאים בלבד*

*התורמים למסלולי 180X12 / 100X12

צפון

מרכז

ירושלים והסביבה

דרום

*לאחר בחירת נקודת חלוקה בטופס, לא תהיה אפשרות לאיסוף המארז מנקודה אחרת

רשימת נקודות חלוקה
לזכאים בלבד*

*התורמים למסלולי 180X12 / 100X12

צפון

מרכז

ירושלים והסביבה

דרום

*לאחר בחירת נקודת חלוקה בטופס, לא תהיה אפשרות לאיסוף המארז מנקודה אחרת

התהליך בוצע בהצלחה!

יש לודא שקיבלת אישור במייל על קבלת הפרטים במערכת, במידה ולא קיבלתם תוך שעה אנא בצעו את ההליך מחדש

עכשיו, יש לכם הזדמנות
להוסיף טוב ולקיים עוד מצווה!

תרמו סל מזון קמחא דפסחא למשפחות שאין להם מה לאכול בחג הפסח ותוכלו לקבל לביתכם את מארז המצות המהודרות שנאפו בהשתתפות הגאון הרב זמיר כהן ביום אפיה מיוחד

החמץ שלכם נמכר בהצלחה!

יש לודא שקיבלת את אישור המכירה במייל או בוואטסאפ, ובמידה ולא קיבלתם תוך שעה אנא בצע את ההליך מחדש

עכשיו, יש לכם הזדמנות
להוסיף טוב ולקיים עוד מצווה!

תרמו סל מזון קמחא דפסחא למשפחות שאין להם מה לאכול בחג הפסח ותוכלו לקבל לביתכם את מארז המצות המהודרות שנאפו ובורכו על ידי הרב זמיר כהן ביום אפיה מיוחד

רגע לפני שממשיכים לתשלום..

וזוכים להציל חיים ולהתברך בתפילה המיוחדת בקבר מרדכי ואסתר ביום תענית אסתר

האם תרצה לקיים גם את מצוות מחצית השקל ב-₪29 לנפש?

רגע לפני שממשיכים לתשלום..

למתנות לאביונים

הגאון הרב זמיר כהן שליט"א יהיה השליח המיוחד שלך לקיום המצווה המהודרת בו ביום, ויתפלל עבורך בסעודת הפורים – זמן המסוגל לישועות

האם תרצה לקיים גם את מצוות מתנות לאביונים בהידור?

כל התרומה תחויב בתשלום 1

שותפים יקרים!
בימים הקרובים אנו נערכים לשלוח אליכם את שטר השותפות עם שמכם מתנוססת עליה.
אנא מלאו את פרטיכם כאן: